Wednesday, April 30, 2008

‘ေအာင္ၿမင္မႈ ႏွင့္ ႐ႈံးနိမ့္မႈႀကားက ပါးလ်ားသည့္ စည္း’

ဒီစာအုပ္ကိုစာေရးဆရာႀကီး 'ေဖၿမင့္' ဘာသာၿပန္ထားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။

ေဒါက္ဂလပ္ (စ) ဟတ္တေလ

(W. Douglas Hartley)

ပန္းပုပညာရွင္။


မည္သည့္ပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈမ်ဳိးမဆို လံုး၀ၿပန္လည္ၿပင္ဆင္၍ မရႏိုင္ေတာ့ဟူသည္ မရွိ။ မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္မည္ဟူေသာၿပတ္သားခိုင္မာသည့္ စိတ္ဇြဲ၏တန္းခိုးစြမ္းအားၿဖင့္ အဲသည္ဆံုးရႈံးမႈသို႕ တက္လွမ္းရာေလွကားထစ္အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲပစ္ႏိုင္သည္။



‘ေအာင္ၿမင္မႈ ႏွင့္ ႐ႈံးနိမ့္မႈႀကားက ပါးလ်ားသည့္ စည္း’


ကြ်န္ေတာ့္အဖို႔မူ ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္ ပန္းပုဆရာေလးဘ၀ ႏွင့္ ပထမဆံုး ပံုတူရုပ္တုတစ္ခု လက္ခံၿပဳလုပ္စဥ္က အေတြ႕အႀကံဳေလာက္ မေမ့ႏိုင္စရာၿဖစ္ရပ္မ်ဳိး ရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္ေတာ့။

ေအာင္ၿမင္မႈ ႏွင့္ ရႈံးနိမ့္မူႀကားမွာ ဘယ္ေလာက္မွႀကီးႀကီးမားမား စည္းၿခားထားၿခင္းမရွိဆိုတာ အဲသည္တုန္းက စတင္၍ကြ်န္ေတာ္သိၿမင္ခဲ့ရသည္။

ကြ်န္ေတာ္ တကၠသိုလ္မွၿပန္ေရာက္စ။ အိမ္မွာဆယ္ရက္ခန္႔ ေနၿပီးလွ်င္ ေနာက္တကၠသိုလ္တစ္ခုသို႔ ေႏြသင္တန္း သြားတက္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။

စင္စစ္ အိမ္မွာေနရသည့္ ရက္ပိုင္းအတြင္း ဘာမွမလုပ္ဘဲေအးေအးေဆးေဆးေနဖို႔ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ကြ်န္ေတာ္မေန။ သည္ရက္အတြင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕က ပံုတူရုပ္တု ထုေလာက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ ေရြးခ်ယ္ကာ ကိုယ္တစ္ပိုင္းရုပ္တုတစ္ခု ထုလုပ္ရန္ ကြ်န္ေတာ္ဆံုးၿဖတ္ခဲ့သည္။

အႏုပညာေလာကမွ အၿခား မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကိုမဆို ေမးႀကည့္လွ်င္ သည္လို အလုပ္မ်ဳိး တစ္ခု ဆယ္ရက္ႏွင့္ ၿပီးေအာင္တာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္ဖို႔ ဆိုသည္မွာ အတင့္ရဲလြန္းေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုပဲဟု ၿမင္ႀကမွာ ေသခ်ာသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ေလာက္ ရဲလြန္း ရမ္းလြန္းခဲ့သည္ဆိုတာကို ေနာက္ႏွစ္လေလာက္ႀကာေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိၿမင္ခဲ့ရပါသည္။

ၿမိဳ႕၌ထင္ရွားအေရးပါသူအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုစဥ္းစားသံုးသပ္ၿပီးေနာက္ က်ဴ၊ဂ်ီ၊ေနာ့ဗလစ္အမည္ရွိပုဂၢိဳလ္ႀကီးအား ကြ်န္ေတာ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါသည္။ သူက ေနာ့ဗလစ္-စပတ္ စက္မႈလုပ္ငန္းႀကီး၏ ဘုတ္အဖြဲ႕ဥကၠ႒ၿဖစ္၍ ငယ္စဥ္ကတည္းက ကြ်န္ေတာ္ေလးစား အားက်ခဲ့သူတစ္ဦးလည္းၿဖစ္ပါသည္။

သူ၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားအား မစၥတာ ေနာ့ဗလစ္အတြက္ကိုယ္တစ္ပိုင္းပံုတူ ေႀကးရုပ္တစ္ခု လက္ေဆာင္အၿဖစ္ေပးႀကမည္ဆိုလွ်င္ သူ႕အေပၚ ၄င္းတို႔၏ ေလးစားခင္မင္မႈကို ပို၍အထင္မည္ဆိုလွ်င္ သူ႕အေပၚ ၄င္းတုိ႔၏ ေလးစားခင္မင္မႈကို ပို၍အထင္အရွား ၿပသရာ ေရာက္မည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ အႀကံဉာဏ္ေပးသည့္အခါ သူတို႔သေဘာက်ႀကသည္။

သို႔ႏွင့္ ေနာက္ေလးရက္အႀကာမွာပင္ မစၥတာ ေနာ့ဗလစ္က ကြ်န္ေတာ္ ပန္းပုထုႏိုင္ရန္အတြက္ ပထမအႀကိမ္ ႏွစ္နာရီႀကာမွ် ထိုင္ေပးရန္ ရက္ခ်ိန္းေပးခဲ့သည္။

သူႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ စေတြ႕ႀကသည္အခ်ိန္ ဘယ္သူပို၍ စိတ္လႈပ္ရွားေနသလဲ ခြဲၿခားရန္ပင္ အေတာ္ခက္သည္။ သူက ကြ်န္ေတာ္သူ႕မ်က္ႏွာေပၚ ပလတ္စတာအစိုေတြ အံုၿပီး ပံုစံယူလိမ့္မည္အထင္ႏွင့္ စိုးရိမ္ေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း တကယ္ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ေတြ႕ေတာ့မွ သည္ပံုကို ငါ ခုနစ္ရက္ႏွင့္ၿပီးေအာင္ဖန္တီးႏိုင္ပါ႔မလားဟု ေတြးပူလာသည္။ မစၥတာေနာ့ဗလစ္ကေတာ့သူ႕မ်က္ႏွာေပၚ ပလတ္စတာေတြ ကပ္မွာ မဟုတ္ေႀကာင္း သိသည့္အခါ သက္ေသာင့္သက္သာ ၿဖစ္သြားသည္။

ပံုတူရုပ္ ထုသည့္အခါ ဦးစြာ ပထမၿပဳလုပ္ရသည္က ပံုႀကမ္းေလာင္းရၿခင္းၿဖစ္သည္။ အခ်ဳိးအစားကိုက္ညီေသာဦးေခါင္းပံုစံေပၚလာေအာင္ ေၿမေစးႏွင့္ တည္ေဆာက္ယူရသည္။ ပထမေန႔ထြက္လာသည့္ အေၿခခံပံုစံက မဆိုး။

ေနာက္တစ္ႀကိမ္ထိုင္သည့္အခါ ရွိၿပီးအေၿခခံပံုေပၚမွာ ေၿမေစးေတြ အနည္းငယ္စီၿဖည့္ရင္း ဖို႔ရင္း ႏွာေခါင္း ၊ မ်က္စိ ၊ ပါးစပ္ ႏွင့္ ဆံပင္ပံုစံေတြ ေပၚလာေအာင္ ေဖာ္ယူညွိယူသည္။ တၿဖည္းၿဖည္း ကြ်န္ေတာ့္ရုပ္တုက အၿပင္မွသက္ရွိလူ၏ အသြင္သဏၭာန္ေတြႏွင့္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းတူလာသည္။ သို႔ေသာ္ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြအားလံုး ၿပည့္စံုၿပီးသည့္ေနာက္ အေခ်ာကိုင္ရသည့္အပိုင္းမွာလုပ္ငန္းက အလြန္ေႏွးေကြးေလ့ရွိသည္။ ၿပီး ခက္လည္းပိုခက္ခဲသည္။

တတိယအႀကိမ္ ထိုင္သည့္အခါ၌မူ သည္ရုပ္တုကို အခ်ိန္မီၿပီးႏိုင္ပါ႔မလားဟု ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိစၿပဳလာသည္။ ၿမန္ၿမန္ၿပီးစီးေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳးစား၍ လုပ္သည္။ တစ္နာရီခြဲမွ်ႀကာေသာအခါ ရုပ္တုက ေဘးတိုက္အေနမထား၌ စိတ္တိုင္းက် နီးပါးေကာင္းသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ေရွ႕တည့္တည့္မွ ႀကည့္လွ်င္ကားလံုး၀ေနရာမက်။ ကြ်န္ေတာ္စိုးရိမ္ပူပန္စြာႏွင့္ပင္ အိမ္ၿပန္လာခဲ့သည္။

တနလၤာေန႕မွာႏွစ္နာရီထိုင္သည္။ ဒါက ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္။ ကြ်န္ေတာ္အသည္းအသန္ဆိုရေလာက္ေအာင္ အခ်ိန္လုၿပီး အလုပ္လုပ္ရသည္။

သည္အခ်ိန္အတြင္း ေရွ႕ဘက္က ႀကည့္၍ မတူတာကိုအေတာ္ႀကီး နီးစပ္တူညီေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ၿပဳၿပင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရုပ္တုတစ္ခုဆိုသည္က အေပၚယံ ဆင္တူေနရုံႏွင့္ မၿပီး ၊ လူပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္ဓာတ္စရုိက္ကိုလည္း ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔လိုသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ရုပ္တုမွာ မစၥတာေနာ့ဗလစ္၏ အဇၥ်တၱကိုမၿမင္ရေသးဟု ကြ်န္ေတာ္ခံစားေနမိသည္။ အခ်ိန္ကလည္း မရွိေတာ့။

သို႔ႏွင့္ မစၥတာေနာ့ဗလစ္က သူ၏ ပံုတူရုပ္တုတြင္ သူ႕စရုိက္လကၡဏာမ်ား ၿဖည့္သြင္းေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ႀသဂုတ္လ ကြ်န္ေတာ္ေက်ာင္းပိတ္၍ အိမ္ၿပန္လာသည့္အခ်ိန္တြင္ ေနာက္ဆံုးတစ္ႀကိမ္ထပ္၍ ထိုင္ေပးရန္ သေဘာတူလိုက္ပါသည္။ ၿပီးစီးသြားသည့္ကိုယ္တစ္ပိုင္းပံုကေလးကို ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္က ေၿမတိုက္ခန္းထဲတြင္ သိမ္းဆည္းကာ ညစ္ေပေၿခာက္ေသြ႕ၿပီး ေၿမေစးေတြ မာခဲမသြားေစရန္အတြက္ အရုပ္ေပၚက အုပ္ထားသည့္ အ၀တ္စုတ္ကို အခါအားေလ်ာ္စြာ ေရဆြတ္ေပးရန္ အေဖ့အား မွာခဲ့သည္။

ေနာက္ႏွစ္လအႀကာမွာ ကြ်န္ေတာ္ၿပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ အိမ္ထဲ လွမ္း၀င္လိုက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ အဆင္မေၿပတာတစ္ခုခုေတာ့ ၿဖစ္ေနၿပီဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိလိုက္သည္။

‘ေခါင္းႀကီးက ဘယ္လိုၿဖစ္သြားသလဲမသိဘူး ၊ သားႀကည့္စမ္းပါဦး’ အေဖက ဆိုသည္။

အေဖ့ေနာက္က စိတ္ပူပန္စြာႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္လိုက္သြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္ဖန္တီးခဲ့သည့္ မစၥတာေနာ့ဗလစ္ ပံုတူရုပ္က သံုးပိုင္းပဲ့ကာ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ၿဖစ္ေနေခ်သည္။ မ်က္ႏွာက ၿပားေနသည္။ နားတစ္ဖက္ မရွိေတာ့။ ဦးေခါင္းညာဘက္တစ္ၿခမ္းက ဓားႏွင့္လွီးထားသလိုအလႊာလိုက္ပဲ့က်ေနသည္။

ဘာေႀကာင့္ သည္လိုၿဖစ္သြားရသလဲ ကြ်န္ေတာ္သိလိုက္ပါသည္။ ေရဆြတ္တာမ်ားသြားၿခင္းပင္။ ေၿမေစးေတြ ေရစိုလြန္းေတာ့ သူ႕အေလးခ်ိန္ႏွင့္သူ အိၿပီး ပဲ့က်သြားၿခင္းၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ပထမဆံုး အပ္ထည္လက္ရာကား ယခုေတာ့ မေအာင္ၿမင္ေသာ ေၿမေစးအစုအေ၀းမွ်သာ ၿဖစ္လ်က္ရွိေခ်ၿပီ။

ကြ်န္ေတာ္ အႀကီးအက်ယ္ ေဒါသလည္းထြက္ ရွက္လည္းရွက္ စိတ္လည္းပ်က္သြားသည္။ ေသတၱာတစ္လံုးေပၚထိုင္ကာငိုခ်လိုက္မိသည္။

ညဘက္ပိုင္းမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္အိမ္လံုး မည္သူမွ်မၿပံဳးရႊင္ႏိုင္ႀက။ ေနာက္ေတာ့ဧည့္ခန္းထဲမွာထိုင္မႈိင္ေနသည့္ကြ်န္ေတာ့္အနီးသို႔ အေမ ေရာက္လာသည္။ စာအုပ္စင္သို႕ သြားကာ စာတစ္အုပ္ဆြဲထုတ္လာ၏ ။ ‘သား ဒီစာအုပ္ ဖတ္ဖူးလား’ ဟု ေမးသည္။

‘ကြ်န္ေတာ္စာအုပ္အေႀကာင္းမေၿပာခ်င္ဘူး အေမ ၊ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အခုေဘးက်ပ္နံက်ပ္ၿဖစ္ေနၿပီ ၊ ဒီကိစၥ ဘယ္လိုဆက္လုပ္မလဲ စဥ္းစားရဦးမယ္’

‘ဒါ ေသာမတ္(စ္)ကာလိုင္ရဲ႕ ၿပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္းစာအုပ္ သား’ ကြ်န္ေတာ့္စကားအဆံုးမွာ အေမဆက္ေၿပာသည္ ၊ ‘အေမတို႕ဘာသာစကားနဲ႔ ရွိတဲ့စာအုပ္ေတြထဲမွာ အႀကီးက်ယ္ဆံုး စာအုပ္တစ္အုပ္လို႕ဆိုႏိုင္တယ္’ အေမ ကြ်န္ေတာ့္ကို ႀကင္နာစြာ ႀကည့္ေနသည္။

‘အဲဒါ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ အေမ’

‘မဆိုင္ခ်င္လဲ အဆိုင္ဘူးေပါ႔ ၊ ဒါေပမဲ့ အမ်ားႀကီးလဲ ဆိုင္လို႔ ရတယ္သား ၊ ကာလိုင္ဟာ အဲဒီစာမူႀကီးကို မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဌားလို႔လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္တယ္ ၊ အဲဒီမိတ္ေဆြရဲ႕ အိမ္မွာ အိမ္ေဖာ္လုပ္တဲ့မိန္းမက ဒီစာမူကို ေရးၿပီး စကၠဴေဟာင္းေတြ အမိႈက္ေဟာင္းေတြဆိုၿပီး မီးဖိုထဲ ထည့္ပစ္လိုက္တယ္ ၊ လေပါင္းမ်ားစြာ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္နဲ႔ေတာင္ခ်ီေကာင္းခ်ီမယ့္ အလုပ္တစ္ခုဟာ ၿပာၿဖစ္သြားတယ္ ၊ ကာလိုင့္ဆီမွာ ဒီစာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာမွတ္စုမွတ္တမ္းမွ မက်န္ရစ္ဘူး’

‘အဲဒီေတာ့ ကာလိုင္ ဘာလုပ္လဲ’ ကြ်န္ေတာ္ေမးသည္။

‘သူ လုပ္ႏိုင္တာ တစ္ခုတည္းရွိတာပဲ ၊ သူ ဒီစာအုပ္ကို အစအဆံုး ၿပန္ေရးတယ္ ၊ ဒီအခါမွာ မူလေရးစဥ္ကထက္ အမ်ားႀကီးတိုေတာင္းတဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ ၿပီးစီးသြားတယ္’

‘မွတ္စုေတြ မရွိဘဲ ဘယ္လိုေရးသလဲ’

‘စာအုပ္တစ္အုပ္လံုးက သူ႕ေခါင္းထဲမွာ ရွိေနေသးတာကိုး ၊ သူ႕အလုပ္က ေခါင္းထဲရွိတာ စာရြက္ေပၚ ၿပန္တင္ရုံပဲဟာ’

အေမ ကာလိုင့္စာအုပ္ကို စင္မွာ ၿပန္တင္ထားလိုက္ၿပီး မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ ၀င္သြားသည္။

အေတာ္ေလးႀကာလွ်င္ပင္ ကြ်န္ေတာ္ေၿမတိုက္ခန္းထဲ ၀င္ကာ အားႀကိဳးမာန္တက္ အလုပ္စတင္သည္။ မူလ ပံုစံေဟာင္းအႀကြင္းအက်န္ကို ေရနည္းနည္းေၿခာက္ေအာင္ လုပ္ၿပီးေနာက္ရုပ္တုကို ၿပန္လည္တည္ေဆာက္သည္။ တၿဖည္းၿဖည္း နဂိုပံု ၿပန္ေပၚလာသည္။ လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္းပင္ ကြ်န္ေတာ့္ လက္ေတြကယခင္ သူတို႔လုပ္ခဲ့ရသည့္ လုပ္ငန္းအေသးစိတ္ေတြကိုၿပန္မွတ္မိလာပံုရသည္။ ပထမအႀကိမ္က ကြ်န္ေတာ္မွား၍ ၿပန္ၿပင္ရတာေတြ ယခုအႀကိမ္မွာ ေရွာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ကြ်န္ေတာ္ဆက္လုပ္သည္။ ညဥ့္နက္ပိုင္းေလာက္ ေရာက္သည့္အခါတြင္ကား လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္လကရွိခဲ့သည့္ အေနအထားအတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ၿပန္၍ရေလသည္။

‘နည္းနည္း ၿပင္လိုက္တယ္ထင္တယ္ ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား’ သူက ေမးသည္။

‘ဟုတ္ပါတယ္ ခင္ဗ်’

‘ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ အရင္ထက္ ပိုေကာင္းသြားတယ္ထင္တာပဲ ၊ ပိုအသက္၀င္လာတယ္ ၊ အမူအရာလဲ နည္းနည္းပိုပါလာတယ္ထင္တယ္ ၊ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ထပ္လုပ္ဖို႔ေတာင္ လိုမယ္မထင္ေတာ့ဘူး’

မယံုႀကည္ႏိုင္စရာပင္။ ဒုတိယလက္ရာက ပထမထက္ ပိုေကာင္းေနခဲ့သည္။ သည္လက္ရာကို ပံုယူၿပီး ေႀကးသြန္းသည္။ ၿပီးလွ်င္ စက္ရုံဧည့္ခန္းနံရံမွာ သူ႕အတြက္ ေနရာကေလး ၿပဳလုပ္ၿပီး ထားရွိေလသည္။

သည္ရုပ္တုက ကြ်န္ေတာ့္အဖို႔ တစ္သက္ မေမ့ႏိုင္ေသာရုပ္တုတစ္ခု ၿဖစ္ခဲ့သည္။ သည္ဟာကို စတင္စဥ္က ကြ်န္ေတာ္သည္ ခ်ာတိတ္ ၊ ၿပီးစီးသည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကရင့္က်က္ၿပည့္၀သူ လူႀကီးတစ္ေယာက္ၿဖစ္သြားခဲ့သည္။

သည္အတိုင္းလုပ္ပါဟူ၍လည္း အတင္းတိုက္တြန္းမသြားေသာ အေမ့အဆံုးအမမွေန၍ လူတိုင္း မွတ္သားထားသင့္ေသာအသိတရားတစ္ခု ကြ်န္ေတာ္ရခဲ့သည္။

‘မည္သည့္ပ်က္စီးဆံုးရႈံးမႈမ်ိဳးမဆိုလံုး၀ၿပန္လည္ၿပင္ဆင္၍မရႏိုင္ေတာ့ဟူသည္မရွိ။ မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္မည္ ဟူေသာၿပတ္သားခိုင္မာသည့္စိတ္ဇြဲ၏ တန္ခိုးစြမ္းအားၿဖင့္ အဲသည္ဆံုးရႈံးမႈကို ေအာင္ၿမင္မႈသို႔ တက္လွမ္းရာ ေလွကားထစ္အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲပစ္ႏိုင္သည္’ ဟူေသာအခ်က္ေပတည္း။

***

[ရည္ညႊန္း။ ။ The Head I Almost Lost – Reader’s Digest, August 1957]

1 comments:

Apprenticeship said...

Yeah, Never give up.. there is always tomorrow..

ႏိုင္ငံတကာ အခ်ိန္မ်ား